dijous, 12 de febrer del 2009

Entrevista a Marc Reixach

Foto: Marc a la boia, durant el partit Olot-Navarra de la passada temporada.


Aquesta setmana, posem l'entrevista del boia que fa més temps que juga a l'absolut, ni més ni menys que sis anys, osigui que va debutar als 16, per tant també és el boia que actualment té més experiència, dins de l'equip. És un dels jugadors que a part de ser un bon boia, té a més un bon xut exterior, i acaba molt bé del pal en home de més. Per posar algun número; porta 11 gols amb 10 partits. En Marc, és un bon jugador, però millor persona, que també s'agraeix.


Nom i Cognoms: Marc Reixach Boix

Data de Naixement: 09/04/1986

Que estudies? / Què treballes? Estic estudiant 4t d’ADE i treballant com a comptable a una empresa d’Informàtica.

1-Quin ha sigut el seu millor moment esportivament parlant?

Home primer de tot i com que fa més temps, quan vaig guanyar la medalla d’or amb la selecció catalana en el campionat d’Espanya infantil. I com molt companys han dit el debut amb l’absolut també és un moment difícil d’oblidar.

2- I de la seva llarga carrera esportiva que li agradaria esborrar?

No és per fer-me el “xulo” però la veritat és que estic molt orgullós amb tots aquests anys que porto jugant i pràcticament no esborraria res, el que si hauria estar de perles és que haguéssim pogut guanyar més partits, però donada la categoria la qual juguem, això es fa complicat.

3- Ha viatjat per moltes piscines, quina és la que més li ha agradat en conjunt?

Sense cap mena de dubte la piscina d’Helios, hi ha una afició molt gran i és maco jugar-hi. Però si ens referim a les mides i tal.... no hi ha color la d’Olot és la millor.

4- Quina ha estat la millor experiència que ha tingut?

Més que la millor experiència, s’hauria de parlar de una gran quantitat de boníssimes experiències; els viatges amb l’equip, el primer partit amb l’absolut, el primer gol, no sé... No podria dir quina és la millor.

5- Ja que ha vist tantes aficions de diversos equips, amb quina es quedaries? Quina és la més peculiar? Perquè?

Com he dit abans la de l’Helios és molt dura, tota l’estona anima i emplena casi sempre la piscina. I evidentment, la més peculiar és la de Canàries sense cap mena de dubte, és que aquests canaris son... diferents.

6- Creu que l’Olot l’any que ve jugarà a primera nacional?

Fa una estona he vist que l’Ondarreta ha guanyat, per tant cada vegada tenim més d’un peu a segona, però mentre hi ha vida hi ha esperança.

7- Creu que el projecte que s'ha fet, amb una plantilla del absolut molt jove, i amb poca experiència, té un bon futur?

Crec que tindrà futur si la gent s’involucra i si sent part del projecte, sinó res de res.

8- Quelcom que no pugui suportar?

L’egoisme dins d’un esport d’equip

9- Un somni complert?

Jugar al primer equip i fer-ho amb uns excel·lents jugadors, ja pensant en fa una mica de temps, perquè ara estar clar que som pocs efectius.

10- Un somni per complir?

Quan comences a jugar, sempre penses i somies que algun dia t’agradaria jugar a la millor categoria, però per sort o per desgràcia això ja no serà possible (algunes rialles discretes)

11- Un company?

Es fa difícil triar-ne un, però ara esta clar que pels anys que portem junts en Ferran, Xus, Bach i tots el “avis” que anem quedant.

12- Un gol que recordarà sempre?

Un gol a la piscina del Manresa la qual va significar la victòria a falta de pocs segons. A més aquell dia va ser un dia d’aquells de remuntada heroica.

13- Què li va fer decantar pel waterpolo?

Com tots vaig començar amb la Natació i un dia en Xevi Buch em va dir vols venir a practicar waterpolo, us juro que jo no sabia ni què era, i mireu des d’aquell dia fins avui, de moment.

14- Un equip de futbol?

El Barça i La Canya (un somriure discret)

15- Un menjar?

Els croissants de “Cal Cucurella”

16- Una beguda?

L’aigua.. ara a les nits... (una rialla discreta)

17- Es considera català o espanyol?

Català però sense ser d’aquells radicals que van a manifestacions i a fer barricades.


18- Si li donessin l’oportunitat de fitxar per algun equip, a quin li agradaria anar a jugar?

Home suposo que m’agradaria jugar al Catalunya perquè allà és on entreno durant de la setmana i allà hi he fet grans amistats.

19- Quin és l’al·licient que troba per jugar a una categoria on hom cobra menys els del seu equip?

Bàsicament perquè m’encanta el waterpolo.

20- Des de categories inferiors, que ha tingut molts entrenadors, amb quin es quedaria? Perquè?

Sense cap mena de dubte, amb en Xevi Buch. Amb ell vaig aprendre moltes coses, em va fer créixer com a persona i esportista, em va marcar molt.

21- Un fet anecdòtic, i amb quelcom d’humor, d’un jugador del seu equip?

Igual com va dir en Xus, el dia de Canàries a l’aeroport, l’espectacle que vam donar no té preu. Però recordo un dia que vam celebrar a l’estiu el sopar de final de temporada, on en Bach tornant de festa, ens va fer un espectacle que encara quan el recordem no parem de riure. Es titula “Amelie” i penso que és dels dies que he fet més abdominals del riure que em vaig fer.

22- Un fet anecdòtic, que no li agradés gens, d’un jugador del seu equip?

Ja moltes coses que no m’agraden però la NO IMPLICACIÓ i la NO MOTIVACIÓ em posen de molta mala llet.

23- Quants anys fa que jugues al waterpolo?

Vaig començar als 10 anys, dons fa uns 13 anys que practico waterpolo.

24- Quants anys fa que jugues al primer equip?

Si no recordo malament aquesta és la meva sisena temporada.

25- Creus que aportes el que s’espera que aportis al equip?

Jo crec que si, perquè si tothom fa el que pot dons no està obligat a més. Però jo crec que aquesta pregunta l’haurien de respondre els companys.

26- Un contrincant ben parit?

Home si son contrincants, difícil que siguin ben parits, però jo em quedo amb el C.N. Catalunya ja que tinc bones amistats.

27- Un contrincant mal parit?

Sense dubte el Manresa i també els equips de Madrid.

28- Un contrincant que vas tindre una escalfada en algun partit i es va finalitzar al acabar al partit?

En tots els partits tens enganxades i sempre queden allà. El waterpolo és un joc físic i sempre que no es vagi a fer mal al contrari, sempre hi ha escalfades, però un cop l’àrbitre pita la fi del partit, tots amics i cap a casa.

29- (lo mateix que a la 28) però que encara quan el veus i jugues contra ell, aneu a pitjor.

N’hi ha un del Manresa que només juga a repartir i a provocar i és dels pocs que m’ha fet esgotar la paciència, i mira que perquè a mi se m’esgoti...

30- A quants anys esperes retirar-te del waterpolo?

No sé però jo no em veig com molta gent que té 40 anys i encara juga. Jo penso que seré dels que es retiren aviat, però mentre m’ho pugui combinar amb la meva vida professional encara hi ha temps per pensar en la retirada.

31- Vols retirar-te al Olot?

Qui sap... això no es pot dir mai (una rialla discreta). Però si que m’agradaria.

32- Un club que li tinguis un respecte especial?

L’Autònoma és un equip que s’ho subvencionen tot els jugadors, la gent que fa aquest esport per “amor a l’arte” i que s’ha de pagar els desplaçaments, les dietes, els àrbitres, mereix tots els meus respectes.


33- Un club que li tinguis ganes de jugar i guanyar-los?

El Manresa és el nostre rival a batre, jo crec que és una cosa que ve de sempre i és un equip al qual no cal ni que ens motivin perquè anem a tope per guanyar-los.


PD: Jo per finalitzar m’agradaria donar les gràcies a en Gilbert per totes les tasques que estàs fent (el fotolog i el blog) ja que si hagués més gent com tu, segur que el waterpolo seria un esport molt més conegut. Per tant, vull agrair tots els moments que hi dediques perquè gent com jo passa una bona estona llegint les notícies i els “posts” que estan relacionats amb el nostre equip.





Gràcies.