dijous, 12 de març del 2009

Entrevista a Gilbert Martín

Foto: Gilbert Martín aturant una pilota a Canàries.



Aquest cap de setmana, posem l'entrevista de l'actual porter del CN Olot. Va debutar amb 16 anys, i amb 17 va agafar el relleu del porter de 26 anys, que va estar-ne 8 al primer equip, en Ferran Plana, que actualment està fent de jugador.



Nom i Cognoms: Gilbert Martín Serra
Data de Naixement:
23/03/1991
Que estudies? / Què treballes?
Estic fent el PPA (Preparació per les Proves d’Accés)


1-Quin ha sigut el seu millor moment esportivament parlant?
Poder jugar a primera divisió


2- I de la seva llarga carrera esportiva que li agradaria esborrar?
Doncs m’agradaria esborrar com van anar les coses el segon any d’escoles...


3- Ha viatjat per moltes piscines, quina és la que més li ha agradat en conjunt?
Doncs, si que he viatjat a forces piscines, (tot i que els meus companys, molt més) me n’agraden unes quantes, però, per l’estil de joc que portem nosaltres, i les instal·lacions crec que molt malament no estan, em quedo amb la piscina d’Olot, com Olot, enlloc.


4- Quina ha estat la millor experiència que ha tingut?
Podria ser que la millor experiència, ha estat sentir: “Amb el número 1 Gilbert Martín”, en la presentació del primer equip. I que a davant meu, a la grada, hi haguessin els meus amics i amigues, i que al meu costat, hi haguessin uns altres amics, els companys d’equip.


5- Ja que ha vist tantes aficions de diversos equips, amb quina es quedaria? Quina és la més peculiar? Perquè?
Doncs, em quedaria amb la de l’Hospi, jugar allà, és com estar a “la Bombonera”. També m’han parlat d’una afició, la del Metropole, que són uns experts en desconcentrar l’equip rival, tot i que amb el meu primer viatge, es van comportar.


6- Creu que l’Olot l’any que ve jugarà a primera nacional?
Bé, cada vegada es veu més complicat, però mentrestant no estiguem matemàticament a segona, hi haurà esperança de salvar-nos, i està claríssim que ho donarem tot per mantenir-nos una temporada més.


7- Creu que el projecte que s'ha fet, amb una plantilla del absolut molt jove, i amb poca experiència, té un bon futur?
Bé, crec que això no ho hauria de respondre jo, ja que sóc un dels més joves de l’equip, i òbviament per a mi si que és un bon projecte. Encara que els resultats no siguin els més bons, referint-me a que no hem sumat molts punts fins al moment, s’està demostrant que no som l’equip que molt s’esperaven que perdrien per més de vint...


8- Quelcom que no pugui suportar?
El no voler jugar fàcil quan es necessita ficar gols per tornar a entrar en la disputa del partit. I el passotisme.


9- Un somni complert?
Bé, de somnis complerts, n’hi ha molts. De quan era xiquet, fins a ara; però realment el que més m’ha agradat, ha estat poder jugar una temporada a primera divisió estatal amb els meus companys.


10- Un somni per complir?
Suposo que com tot esportista, el seu somni és poder jugar a la màxima divisió, i jo no sóc diferent, també m’agradaria poder jugar a DH, tot i que s’ha de dir que a Olot s’hi està molt bé.


11- Un company?
Estic pràcticament obligat a posar-ne dos, en Xus Plana i en Marc Bach, i no hi ha un ordre preferible, ho podia haver posat al revés. Són molt bons jugadors, i encara unes millors persones. Ambdós m’han ajudat molt com a jugador i a la vida personal, a més, són els jugadors de la plantilla en què he passat més temps. Amb això no vull dir que els altres no m’hagin ajudat, ni molt menys.


12- Un gol que recordarà sempre?
(Algunes rialles) Des de la meva posició, és complicat fer gols, n’he fet un de camp a camp, i dos com a jugador. I Els recordaré tots tres; el que vaig fer com a porter, va ser al final de la tercera part del partit Olot - Santa Eulalia, i hi havia en Toto d’àrbitre, vaig xutar clarament dins de temps, però me’l va anular. I els altres dos com a jugador, un va ser amb els juvenils, que vaig fer un “golas” per tota l’esquadra, davant el Montjuïc. I el tercer va ser amb el B, després de fintar unes 10 vegades, i vaig acabar xutant una vaselina, tot i que la meva intenció fos passar-la amb en Dani.


13- Què li va fer decantar pel waterpolo?
Aquesta pregunta també té un xic d’humor en el meu cas. Tot va començar quan va finalitzar l’estiu d’ara deu fer vuit anys, i al poliesport de Les Tries, es feia waterpolo, evidentment un waterpolo molt diferent. Jo havia plegat de bàsquet, i ma mare sempre m’havia dit que havia de fer un esport, i em vaig decantar per fer-ne. Em van dir que havia de fer natació tres dies setmanals, i tot i ser molt lent nedant, no em va fer res, i aquí em teniu.


14- Un equip de futbol?
Evidentment el F.C. Barcelona.


15- Un menjar?
Que complicada aquesta... Se n’ha de dir un? (algunes rialles) Bé doncs, a triar-ne un, em quedaria amb els macarrons.


16- Una beguda?
La birra i la llet, per separat.


17- Es considera català o espanyol?
Totalment català.


18- Si li donessin l’oportunitat de fitxar per algun equip, a quin li agradaria anar a jugar?
Ostres, aquesta és una pregunta complicada car hi ha clubs molt i molt grans, però per tenir una experiència molt gran, m’agradaria poder fitxar per un equip, encara que tingues pocs minuts, que jugués una temporada a DH.


19- Quin és l’al·licient que troba per jugar a una categoria on hom cobra menys els del seu equip?
Doncs precisament això, ser el diferent, que tothom rebi un sobre a final de mes, i que tu estàs allà, partit a partit, i aguantant... I tot això, fent el teu hobby, fent el que t’agrada... És realment increïble que un club amateur com el nostre pugui estar jugant a primera divisió estatal.


20- Des de categories inferiors, que ha tingut molts entrenadors, amb quin es quedaria? Perquè?
Bé, si que n’he tingut d’entrenadors/es, més aviat sis, tot i que alguns els he tingut en partits puntuals, no de la meva categoria. Però bàsicament, em quedaria amb dos, en Jordi Mayola, per com em va fer entrar en el món del waterpolo, i amb en Nelson, l’actual entrenador, que m’ha ensenyat molt en tots els anys que l’he tingut.


21- Un fet anecdòtic, i amb quelcom d’humor, d’un jugador del seu equip?
Bé doncs algunes frases den Ros als viatges... Ara per ara, són aquests els fets anecdòtics amb quelcom d’humor, podria posar frases però... Me les reservo.


22- Un fet anecdòtic, que no li agradés gens, d’un jugador del seu equip?
Personalment, el que no m’agrada, en general, és la falta de compromís, i l’intent de protagonisme.


23- Quants anys fa que jugues al waterpolo?
Aquesta és la vuitena temporada


24- Quants anys fa que jugues al primer equip?
Aquest és el primer, tot i que vaig debutar el passat.


25- Creus que aportes el que s’espera que aportis al equip?
Espero que així sigui.


26- Un contrincant ben parit?
Els del CWUA (CW Universitat Autònoma)


27- Un contrincant mal parit?
El Manresa


28- Un contrincant que vas tindre una escalfada en algun partit i es va finalitzar al acabar al partit?
Aquest any, no n’he tingut cap d’enganxada, ni verbalment ni físicament amb algun contrincant, un per exemple, va ser l’any passat amb un del Sallent.


29- Un contrincant que vas tindre una escalfada en algun partit però que encara quan el veus i jugues contra ell, aneu a pitjor.
Com ja he dit amb l’anterior, no he tingut cap enganxada, que recordi, amb cap rival.


30- A quants anys esperes retirar-te del waterpolo?
Quan jo vegi que no aporto el que l’equip espera que aporti, jo ho deixaré, almenys al CN Olot. Espero poder aguantar el màxim de temps possible.


31- Vols retirar-te al Olot?
Evidentment, amés no crec que tingui l’opció a marxar del club.


32- Un club que li tinguis un respecte especial?
Per poder guanyar, s’ha de respectar el contrincant.


33- Un club que li tinguis ganes de jugar i guanyar-los?
Catalunya, Latina, Askartza... Et podria fer la llista de tots els equips que els tinc ganes de guanyar-los.




Gràcies.