dijous, 26 de febrer del 2009

Entrevista a Oriol Albella

Foto: Oriol Albella, davant un GEiEG, ja fa unes temporades.


Nom i Cognoms: Oriol Albella Corredera
Data de Naixement: 30/VI/1985
Que estudies? / Què treballes? Acabant la Llicenciatura de Publicitat i Relacions Públiques i actualment com a responsable de comunicació i mkt d’una empresa financera.

1-Quin ha sigut el seu millor moment esportivament parlant?
Poder jugar amb el meu germà Joan Lluís Albella dins l’aigua, està clar.
També recordo un partit juvenil contra el Sabadell que vàrem acabar guanyant a casa (8-7) i estàvem de l’1 al 8 i vaig fer els últims 3 gols amb una remuntada made in les Tries.
O Azkartza, fa un parell – tres d’anys. El pitjor partit de la meva vida però a l’últim segon li vaig posar un molt bon pase a l’Edu Quintana.


2- I de la seva llarga carrera esportiva que li agradaria esborrar?

La tangana contra el Catalunya... allò va ser molt lleig.


3- Ha viatjat per moltes piscines, quina és la que més li ha agradat en conjunt?

Home... per instal·lacions el mar de Can Llong (Sabadell), però en conjunt de tot em quedo amb Metropole, menys l’aigua salada.


4- Quina ha estat la millor experiència que ha tingut?

En general? O en el waterpolo? (Pensatiu) jo em quedo amb els records de la pinya que érem tots els del 85 i l’amistat amb els del 86 i 84. Em quedo amb personatges a la meva memòria si més no...


5- Ja que ha vist tantes aficions de diversos equips, amb quina es quedaries? Quina és la més peculiar? Perquè?

Metropole. Molt però que molt mal educats, però aconsegueixen el que volen. Motivar i desconcertar als altres. Jo els voldria com a afició, però sortint per la porta cadascú a casa seva.


6- Creu que l’Olot l’any que ve jugarà a primera nacional?

La lògica diu que no... i crec que no podrà ser per la via esportiva...


7- Creu que el projecte que s'ha fet, amb una plantilla del absolut molt jove, i amb poca experiència, té un bon futur?

Si, crec que si. Però aquest projecte s’ha de veure reforçat per la cantera.
Haig de dir que s’està fent un treball excel·lent amb equips com l’aleví, infantil o cadet per part dels seus entrenadors. El meu germà, en Joan Lluís, ja fa uns anys que ho treballa i ara amb en Toto estan posant-hi moltes ganes. Feia temps que no es veien tants “nanus” com els últims anys.


8- Quelcom que no pugui suportar?

L’apatia, la falsedat o el penjar-se medalles...


9- Un somni complert?

Compartir un partit amb tres Albelles dins l’aigua. I no sé si 4! Junt amb l’Edu.


10- Un somni per complir?

Créixer professionalment i arribar a algun mitjà de comunicació.
I veure l’Espanyol aixecant una “Champions”. Temps al temps.

11- Un company?
El meu germà Joan Lluís Albella, claríssim. Sempre he buscat el seu consell dins l’aigua.
I va, em tiro a la piscina i dic també en LLuigi! La salsa d’aquest esport.


12- Un gol que recordarà sempre?
En recordo més del meu germà que meus. Tampoc n’hi tants... però em quedo amb el d’Askartza. 2 segons i li vaig penjar a l’Edu des de molt lluny. Va ser molt emocionant. Recordo que l’Àlex em va venir a abraçar i amb l’adrenalina teníem un basc casi al mig dels dos!


13- Què li va fer decantar pel waterpolo?

L’ambient. La quinta del 85 i el meu germà Joan Lluís.


14- Un equip de futbol?

R.C.D Espanyol.


15- Un menjar?

Meló amb pernil.


16- Una beguda?

Una pinta de Guiness.


17- Es considera català o espanyol?

Català i espanyol. Per aquest ordre. No puc ni vull renegar de les meves arrels.


18- Si li donessin l’oportunitat de fitxar per algun equip, a quin li agradaria anar a jugar?
Azkartza. Ha de ser una maca experiència viure allà una temporada.


19- Quin és l’al·licient que troba per jugar a una categoria on hom cobra menys els del seu equip?

Afició pel waterpolo i per la salsa d’aquest joc, i pel meu propi cos. Ens va genial fer aquest esport.


20- Des de categories inferiors, que ha tingut molts entrenadors, amb quin es quedaria? Perquè?
Xevi Buch. Però tinc un molt bon record d’en Joan Masó. Ens va explicar de pe a pa tot els reglament del waterpolo. Si li demaneu amb en Moreno segur que encara recorda quan pesa una pilota oficial.


21- Un fet anecdòtic, i amb quelcom d’humor, d’un jugador del seu equip?
Quan veus un company teu esquitxant a part del públic creus que ja ho has vist tot.


22- Un fet anecdòtic, que no li agradés gens, d’un jugador del seu equip?

A mi el que no m’agrada és posar etiquetes. Uns de bona conducta i els altres de dolenta. I no reconèixer els mèrits aliens quan s’han demostrat.


23- Quants anys fa que jugues al waterpolo?
Vaig començar als 8 anys, dons fa uns 15 anys que practico waterpolo.


24- Quants anys fa que jugues al primer equip?
Diria que ja fa uns 6 anys.


25- Creus que aportes el que s’espera que aportis al equip?

Crec que sí. Tothom té unes característiques i les usa dins l’aigua. Mobilitat i picardia crec que les aporto.


26- Un contrincant ben parit?
Sempre he tingut una bona relació amb en Zetas de l’Horta. Dins l’aigua la rivalitat i els cops són màxims... però quan acaba el partit sempre parlem una mica.


27- Un contrincant mal parit?

Nelson Riera, el mític del Manresa, el Oso, i en Felipe Perrone que em va deixar la cara marcada... i també un de la Latina així amb els cabells llarguets...


28- Un contrincant que vas tindre una escalfada en algun partit i es va finalitzar al acabar al partit?
En Zetas, sens dubte. Molta pica baralla dins l’aigua i després només ens falta demanar per la família pel bon rollo que hi ha.


29-
Un contrincant que vas tindre una escalfada en algun partit, però que encara quan el veus i jugues contra ell, aneu a pitjor.

Manresa... moreno... ja ha sortit en alguna entrevista no?


30- A quants anys esperes retirar-te del waterpolo?

No en tinc ni idea, però no crec que aguanti fins els 30 més o menys...


31- Vols retirar-te al Olot?
Suposo que si. De fet no sé si tenim gaires més opcions. Però si.

32- Un club que li tinguis un respecte especial?
Metropole. Instal·lacions, afició i sempre rendeixen a un nivell molt alt.


33- Un club que li tinguis ganes de jugar i guanyar-los?
L’Horta. No són de la “nostra” lliga. Però guanyar a l’Horta sempre m’ha motivat.



Gràcies.